субота, 15. децембар 2012.

ALFA - AUTORITET ISUSA HRISTA


Celokupno hrišćansko učenje sadrži u sebi pouku o značaju autoriteta. Ko je izvor autoriteta u hrišćanstvu? Kako se njegov autoritet otkrio ljudima? Gde je Hristovo mesto kad je reč o autoritetu u hrišćanstvu?

Bog, svemogući stvoritelj univerzuma, je izvor svakog autoriteta. On je suvereni vladar svemira. Pisac poslanice Jevrejima je, u prvom veku, rekao da je "Bog stvorio sav svet." Napisao je i to da Bog sada, u naše vreme, svoju volju iskazuje ljudima kroz svog Sina Isusa Hrista.
"Bog, koji je od davnine mnogo puta i na mnogo načina govorio našim očevima preko proroka, u ove poslednje dane progovorio nam je preko Sina, koga je postavio za naslednika svega, čijim posredstvom je i svet stvorio" (Jev. 1:1,2).
Mnogo vekova pre Hristovog života na zemlji, Jevreji su sledili Boga prihvatajući autoritet Mojsija i proroka. U naše vreme, Bog nam otkriva svoju volju kroz svog Sina Isusa Hrista.
Novozavetni pisac Matej nam govori o vremenu kad je Bog potvrdio svog  Sina. Tada su Mojsije, starozavetni zakonodavac, i Ilija, starozavetni prorok, bili sa Hristom na gori Preobraženja. Matej je zapisao: "Dok je on (Petar) još govorio, gle, sjajni oblak ih zakloni, i gle, glas iz oblaka govoraše: ovo je moj ljubljeni Sin, koji je po mojoj volji; njega slušajte." (Mt. 17:5)
Ova Božja zapovest upućena ljudima, da prihvate Hristovo učenje, data je pre Hristove smrti na krstu. Nakon Hristovog vaskrsenja iz mrtvih, njegov autoritet, odnosno zakon, preuzeo je mesto Zakona Starog zaveta. (Galatima 3:19,24,25; Kološanima 2:14; Jevrejima 8:7-13; 10:4-10.)
Beskorisan je trud savremenog čoveka da zadovolji Boga poslušnošću Mojsijevom učenju i starozavetnim prorocima. Ljudi moraju da prihvate učenje Isusa Hrista. Njegov božanski zakon zapisan je u novozavetnim spisima. Osoba koja odbacuje Hristov autoritet je kriva za odbacivanje Božje volje (Lk. 10:16). Svako ko prihvata Hristov autoritet prihvata i Božju volju (Jv. 7:16; 17:4,80).
Bog je izvor svakog religijskog autoriteta i sile. Kako se Božji autoritet, odnosno sila, iskazuju? Bog je svoju volju objavio kroz svog Sina, Isusa Hrista. Ovu istinu, koju je Isus izrekao, nalazimo zapisanu u Mt 28:18, "Tada priđe Isus i reče im: meni je dana sva vlast na nebu i na zemlji."
Koliko autoriteta (sile) na nebu i na zemlji pripada Isusu Hristu? Sav autoritet! Sva sila! Zbog toga ne smemo da prihvatimo, kao istinito i božansko u hrišćanstvu, bilo šta što se ne slaže sa Hristovim autoritetom. U skladu sa svojim autoritetom Isus nam je dao svo učenje koje nam je potrebno da bi mogli da se spasimo i živimo život koji je prihvatljiv Bogu. (Jovan 6:68,69 i 2.Petrova 1:3.)
Vrhovni autoritet Isusa Hrista otkriven je sa najvišeg mesta, od strane Nebeskog Oca. Apostol Pavle je napisao:"I kako je prevelika njegova sila prema nama koji verujemo – shodno delotvornosti njegove silne moći, čije je dejstvo pokazao na Hristu kada ga je vaskrsao iz mrtvih i posadio sebi s desne strane na nebesima, iznad svakog poglavarstva i vlasti, i sile, i gospodstva, i nad svakim imenom koje se naziva ne samo na ovom svetu nego i u budućem. I sve je pokorio pod njegove noge, a njega je dao Crkvi za glavu više svega; ona je njegovo telo, punoća onoga koji sve ispunjava u svemu." (Ef 1:19-23) (Filipljanima 2:8-11; Kološanima 2:9,10; 1.Petrova 3:22.)
Novi zavet nam govori o Isusu kao Bogu (1.Jv. 1:1); Proroku (Dela 3:22-24); Caru (Otk. 17:14); Prvosvešteniku (Jev. 7:23-28; 8:1-5); Spasitelju (Jv. 4:42); Otkupitelju (Tit. 213-14). Pismo naglašava Hristov autoritet i superiornost.
Prihvatanje autoriteta Isusa Hrista znači, ujedno, i prihvatanje autoriteta novozavetnog učenja njegovih apostola. Odbacivanje apostolskog učenja je odbacivanje Hristovog autoriteta (Lk. 10:16). Apostoli su bili Hristovi lični glasnici i svedoci na zemlji. O nadahnutim poslanicima Isus je rekao:
"Nego ćete primiti silu – kad Duh Sveti siđe na vas, i bićete moji svedoci kako u Jerusalimu, tako i po svoj Judeji, i Samariji, i sve do kraja zemlje." (Dela 1:8)
Apostol Pavle je pisao: "Mi smo, dakle, poslanici za Hrista na taj način što Bog opominje preko nas. Molimo u ime Hristovo: pomirite se s Bogom." (2.Kor. 5:20). Jovan je, govoreći o sebi i ostalim apostolima, izjavio: "Mi smo od Boga. Ko poznaje Boga sluša nas, ko nije od Boga ne sluša nas." (1.Jv. 4:6) i (1.Jovanovu 1:1-5.)
Osoba, koja prihvati autoritet Isusa Hrista, će  prihvatiti i autoritet novozavetnog učenja koje je došlo kao nadahnuće Svetog Duha. Pre nego što je napustio zemlju i vratio se Ocu na nebo, Isus je obećao da će poslati Svetog Duha svojim apostolima da posvedoči za njega i da ih uputi u njegovo učenje i autoritet kako bi apostoli mogli da objavljuju to učenje ljudima. (Jv. 14:26; 15:26,27; 16:13). Kroz novozavetno učenje Sveti Duh je dokazao " . . .  da ima greha, i pravednosti i suda." (Jv. 16:8).
Duh Sveti je uputio apostole u svu istinu, ukazujući uvek na autoritet i slavu Isusa Hrista. Isus je svojim apostolima obećao: "A kad on dođe, Duh istine, uputiće vas u svu istinu; jer neće govoriti sam od sebe, nego će govoriti ono što sluša, i najaviće vam što će doći. On će me proslaviti, jer će uzeti od mojega i javiti vam." (Jv. 16:13,14)
Čovek koji tvrdi da objavljuje posebno otkrivenje dobijeno od Duha Svetoga a njegovo učenje je u suprotnosti sa Hristovim evanđeljem je LAŽOV. Sva otkrivenja koja su, nadahnuta Duhom Svetim, namenjena hrišćanskom narodu uključena su u Sveto Pismo (Bibliju). Isus nam je u Novom zavetu otkrio svoj autoritet. Oni koji uče ili čine ono što Biblija ne odobrava su bez Hrista. Jovan je to objasnio: "Svako, ko se udaljava i ne ostaje u nauci Hristovoj, nema Boga. Ko ostaje u nauci, taj ima i Oca i Sina." (2.Jv. 9)
Pošto je Isus Hrist vrhovni autoritet u veri i Spasitelj ljudi, moramo da prihvatimo njegovo učenje o tome šta nam je činiti da bismo se spasili. Pre nego što se Hrist vratio na nebo, nakon smrti i vaskrsenja, svojim apostolina je naložio "veliku misiju". Ovo na tri mesta nalazimo zapisano:
"Zato idite i načinite sve narode mojim učenicima, krsteći ih u ime Oca i Sina i Svetoga Duha, učeći ih da drže sve što sam vam naložio; i evo ja sam s vama u sve dane do svršetka sveta." (Mt. 28:19,20)
"I reče im: idite u sav svet i objavite evanđelje svakom stvorenju. Ko poveruje i krsti se – biće spasen, a ko ne poveruje - biće osuđen." (Mk. 16:15,16)
"Reče im još: tako je napisano da Hristos treba da postrada i da vaskrsne iz mrtvih treći dan, te da se u njegovo ime propoveda pokajanje i oproštaj grehova svim narodima – počevši od Jerusalima. Vi ste svedoci ovome." (Lk. 24:46-48).
Ove reči ukazuju na to da onaj ko želi da primi spasenje u Hristu mora da poveruje, da se pokaje i da se krsti. Osoba je spasena u Hristu samo ako se povinuje njegovoj volji. Isus Hrist, glavni autoritet u ovom životu, će to da bude i na dan suda.
"Jer kao što Otac ima u sebi život, tako je dao i Sinu da ima život u sebi. Dao mu je vlast da sudi – što je Sin čovečiji." (Jv. 5:26,27)
Životu svake osobe će se suditi na osnovu učenja Isusa Hrista. Isus je rekao:
"Ko mene odbacuje i ne prima mojih reči, ima svoga sudiju; reč – koju sam izgovorio – ona će mu suditi u poslednji dan." (Jv. 12:48).
Zato treba da budemo sigurni da smo se u potpunosti potčinili njegovom autoritetu.
Isus, Božji Sin i vrhovni autoritet u hrišćanstvu, je uputio ljubazan i nežan poziv svim ljudima da dođu k njemu i spasu se.
"Dođite k meni svi koji ste umorni i opterećeni, i ja ću vas odmoriti. Uzmite moj jaram na sebe i naučite od mene, jer ja sam krotak i smeran u srcu, i naći ćete odmor u svojim dušama. Jer je moj jaram blag i moje breme je lako." (Mt. 11:28-30).
"Vidi, stojim na vratim i kucam; ako ko čuje moj glas i otvori vrata, učiću k njemu i ješću s njim – i on sa mnom." (Otk. 3:20).

Нема коментара:

Постави коментар